6 Şubat 2016 Cumartesi

Tatlı Rüyalar


Kitap Adı: Tatlı Rüyalar
Yazar: Alper Canıgüz
Sayfa Sayısı: 186
Okuduğum Yayınevi: İletişim
Basım: 18 / 2014

Tatlı Rüyalar, Afili Filintalar yazarlarından Alper Canıgüz'ün yayınladığı ilk kitabı.İletişim Yayınları'ndan (Bknz.Okumak İptiladır, Müptelalara Selam!) 2000 yılında çıkmış. Kitabı okumak için biraz geç kaldım ama değdiğini düşünüyorum. Kitabı Alper Kamu serisi ile karşılaştırmak istemiyorum ve bu karşılaştırmadan da hoşlanmıyorum. Alper Canıgüz dil açısından hep aynı rahatlıkta ve okunabilirlikte. Ama bu kötü ve rahatsız edici bir durum değil.
Kitap psiko-absürd, romantik, komedi sınıflaması içinde. Ve kitap gerçekten de bu sınıflamaya uyuyor, ama bu sıralama ile uyduğunu düşünmüyorum.:)

Oldukça ilginç bir konu işlemiş Canıgüz. Her şey Hector Berlioz'un gazetede satılık bir yaşam ilanı görmesiyle başlıyor. Paralel evrenler, Freudyen bakış açıları ve eleştirileri, medreseli talebeler ile üniversite hocaları ve üç milyon dolar... Ayrıca Canıgüz'ün Psikoloji mezunu olmasının esintileri bir hayli mevcut kitapta.

Geniş bir karakter ağı ve üretkenlik açısından yazara fazlasıyla içerik veren bir öykü kurgusu dikkat çekiyor. Alper Canıgüz'ün dili sade, akıcı, mizah dolu ve bir çırpıda kitabı size okutacak şekilde sürükleyici. Kitap zaten çok uzun ve yorucu değil, 186 sayfa. Ama kitapta beni en çok üzen nokta böylesine güzel bir anlatımı olan Canıgüz'ün, kurguladığı bu hikayeyi biraz derinliksiz bırakması oldu. Yine de Canıgüz, Inception'dan önce Inception'ı anlatmış dedim okurken. Kitapta olaylar gelişmeye başladığında aklıma gelen ilk şey bu film oldu. Ama derinliğinin çok olmaması, beni yüzeyde bıraktı.

Kitapta en sevdiğim karakter ise Profesör Olcayto Fişek oldu.
Yirmi beş yıllık öğretim üyesi Olcayto Fişek sınıfa girdiğinde, mesleğe ilk başladığı günkü inançlarının hiç değişmediğini fark etti: Öğrencilerinin hepsi gerizekalıydı.


Ve nedense en sevemediğim karakter ise Nalan oldu. Nalan'ın belki de benim anlayamadığım psikolojik bir yönü var, bilemiyorum. Ama kitapta da geçtiği gibi; "Bazen bir penis sadece bir penistir." Böyle de olabilir.

Ve en çok güldüğüm kısım ise;
Hector anan, gangster baban!'idi.


Güzel bir sonla biten ve gülümsemek isteyeceğiniz bir kitap okumak istiyorsanız Alper Canıgüz'ün diğer kitapları gibi Tatlı Rüyalar da çok akıllıca bir seçim olur.

İyi okumalar!:)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder